Западноевропейска компания показа прототип на революционно нова система теглич-ремарке, която позволява максимално улесняване на шофьора при закачане на ремаркето за теглича на колата. Самият теглич е вграден в бронята на колата, като заедно с множество сензори и електроника самият автомобил се придвижва и закача към ремаркето абсолютно автономно след подадена такава команда от водача му. Любопитно в случая е също така, че инженерният екип е съставен изцяло от дами, което показва че не отстъпват на мъжете дори и в автомобилната индустрия. Тази технология, ако влезе в широка употреба ще позволи дори и на хора, на които шофирането назад и закачане на ремарке им е трудно да могат да използват безпроблемно ремарке. Разбира се остава изискването при шофиране напред с ремарке все пак шофьорът да има елементарни познания. За съжаление вероятно тази система няма да я видим скоро в серийно производство, тъй като трябва да премине още през [...]
Ксеноновите светлини станаха доста популярни през последните години. Луксозните модели, а от скоро и средния и дори нисък клас, често са с монтирани фабрично светлини с ксенон. За първи път подобен тип фарове е представен през 1991 от BMW в модела E32 (BMW 7-ма серия, произвеждана от 1986 – 1994г.), като представляват метал-халогенни лампи, като газът ксенон се използва само с функцията да осигури светлина веднага след стартиране на фара, както са изискванията за безопасност при автомобилите. Пълен интензитет се е достигал след около 20-30 секунди. Първите модели на ксеноновите фарове са съдържали живак, като по-късно е преустановена употребата му. Трябва да се знае, че не винаги ксенонов фар означава използването на разсейващи лупи, има такива с рефлектори (предназначени за употреба с ксенон). Все пак съвременните ксенонови фарове в почти 100% от случаите са комплектовани с лупи. Предимства на фаровете с ксенон: -По-голям светлинен поток Около 3200лумена за ксенонова крушка срещу 1500lm за халогенна крушка [...]
Хечбек Това са автомобили с каросерии съставени от двуобемна каросерия, като задната врата осигурява достъп до купето. Багажното пространство е в един сектор с това за пътниците. Може да е с 3 и 5 врати. Осигурява голяма гъвкавост при пренос на багаж, дори и на дълги предмети, тъй като задните седалки почти винаги се сгъват и осигуряват голямо багажно пространство. Лифтбек Това е между хечбек и купе. Най-често е с 3 врати, но може и да е с 5 (като в този случай прилича на седан). Задната част е издължена. Купе Най-често се среща с 2 врати, но има такива с 3 и 4. Спортен тип автомобили, които в някои случаи имат и 2-ри ред седалки, които могат да са само за деца или за възрастни, но са с намален размер и комфорт почти винаги. Кабриолет Видовете кабриолети са много, но най-често това са автомобили с форма на купе, на които им се сваля покрива. [...]
Магистралата е важна връзка в съвременния ни живот, осигурява бързо предвижване между отдалечени точки. Разбира се това удобство крие своите рискове, въпреки че шофирането по магистрала не изглежда нещо с висок риск. Въпреки, че в България не сме с най-силно развитата магистрална мрежа, имаме 776,87 km общо дължина на магистралите и участъците им в експлоатация. Максималната скорост за движение на леки автомобили и ванове до 3.5т. без ремаркета по магистралите е 140км/ч освен, ако няма въведени други ограничения. Но това е максималната скорост, а не задължителната. Необходимо е при избора на скорост да съобразите състоянието на пътя, времето, видимостта, вашето състояние и възможности, състоянието на автомобила и всичко, което би могло да окаже влияние. Вероятно повечето от нас ги помнят тези неща, а и всички шофьори сме ги учили, но нека си припомним важните моменти при шофиране по магистрала. Важно поведение за магистрала: -Шофиране в дясна лента Шофирането трябва да става единствено в дясната лента [...]
от съседите от Румъния – Дачия Дъстър ще „порасне” с около 20см до 4.5м., което ще осигури достатъчно пространство за поставянето на две допълнителни седалки в товарния отсек. Според източници от Dacia, това допълнително оборудване ще струва около 1500 лева. към цената на модела. Цената се очаква да се запази, като за този сегмент и да е около 15 000 евро. Задвижването вероятно ще остане същото, както и агрегатите, с които се предлага. Мощността ще се запази в сегашния диапазон – 90кс. – 130кс. Очаква се изменения да настъпят във външния вид – брони, фарове и цялостното излъчване ще се трансформира леко. Товарното пространство ще е между 500 и 650л. при прибран трети ред седалки в модела със 7 места. С това решение Дачия се изправя срещу Нисан, Мерцедес, БМВ и други сериозни съперници, предлагащи 7 местни модели, като Peugeot 5008, с който ще имат и приблизително еднакви размери. От Дачия ще запазят основните качества [...]
Вероятно повечето от шофьорите са чували термина ангренаж, ангренажен ремък или ангренажна верига, най-малко при нуждата от тяхната подмяна на определен интервал. Ще разгледаме по-подробно какво представлява тази система, как работи и какви рискове крие при просрочване на сервизните интервали. За да работи правилно (дори и изобщо да работи) един съвременен двигател с вътрешно горене е необходим точен синхрон между коляновия вал и разпределителния (или повече от един) вал. Коляновият вал преобразува линейното движение на буталата във въртеливо такова. Той предава мощността от двигателя към скоростната кутия и колелата. Разпределителният вал има важната функция в точен момент, за определено време да отвори или затвори всмукателните и/или изпускателните клапани. 4-тактовият двигател, каквито са повечето от съвременните такива при автомобилите има следните 4 такта: 1 Всмукване – приема нужното гориво (въздух и бензин, дизел, пробан-бутан или метан) – изпускателните клапани са затворени, всмукателните са отворени. 2 Сгъстяване / нагнетяване – сгъстява постъпилата горивна смес (всмукателните и изпускателните [...]
Възможно е на по-младите шофьори горните термини да звучат, като увеселителен аква парк, но всъщност това е едно от най-опасните ситуации при шофиране. Какво представлява аквапланирането? Това е ситуация, в която при въртенето гумите със своя грайфер не успяват да изведат водата под тях и гумата се „качва” над слоя вода. Това естествено е много опасно, тъй като се губи всякаква управляемост на автомобила – не действат спирачките, волана и водачът е безпомощен да реагира, докато скоростта не се намали и гумите не направят сцепление с настилката. Важно: хидропланингът е по-опасен от леда, при първото няма никакво сцепление, а при второто дори минимално има наличието на такова. Предпоставки за аквапланиране -висока скорост Един от най-важните фактори при тези ситуации. Имайте предвид, че с каквито и гуми да сте, може да минете безпроблемно през мокри участъци със съобразена скорост. Същото важи и на обратно – с добри гуми също може да загубите контрол на мокро при [...]
Това е един доста подценяват съвет, но всъщност може да ви спести много средства за ремонт на двигателя в последствие. Защо трябва да се прави това? При покупка на автомобил на старо не знаете кога и какво гориво е сипвано в резервоара и с какво качество е било то. По-чувствителни са дизеловите двигатели, но тази процедура трябва да се прави и при бензиновите такива. Друга причина, поради която трябва да го направите е, че не се знае колко време е стояло горивото в него и какви отлагания има, особено ако са сипвани и добавки, които не са употребени после. Като промиете резервоара, ще сте сигурни за това, че няма да повредите инжектори, помпи, дюзи и други неща, свързани с горивоподаването (разбира се, това не означава, че някое от тях няма да има друг проблем, но поне няма да е от замърсяването, предизвикано от отлаганията в резервоара). Как се промива резервоар? За извършването на тази процедура [...]
Боята – първото нещо, което ни прави впечатление в автомобила. Разбира се, като всяко нещо и тя има нужда от поддръжка. Тук няма значение дали е металик, перла, матова или обикновена и какъв цвят е. Принципът при всички е еднакъв. В какво се изразява грижата за боята? -агресивни миещи препарати Избягвайте използването на такива, без значение колко добре измиват колата. За съжаление не можем да ви препоръчаме кои да използвате и кои не, за да не правим антиреклама. При избор на препарат или автомивка, интересувайте се конкретно за него, потърсете отзиви и мнения на хора, които са го използвали вече. -драскотина При драскотина е необходимо да се поправи, особено ако е по-дълбока. При одраскване на слоя лак, боята под него остава незащитена и е по-склонна от избледняване и напукване. Ако драскотината е още по-дълбока и е засегнала и слоя боя, тогава има опасност от проникване на влага под нея и възникването на корозия по купето [...]
Зимата, като отстъпи място на пролетта у много шофьори възниква дилемата дали да използват зимните гуми, които не са подходящи за другата зима за доизносване. Предпоставките за това са доста, от една страна зимните гуми са с повече грайфер от летните гуми и доста хора смятат, че са с по-добри качества от летните, относно сцепление на асфалт, отвеждане на вода и други. Всъщност истината е съвсем друга, зимните гуми са предвидени да се използват през студеното време, през което са по-меки от летните и имат по-добри качества по сцепление от тях. Но това важи с пълна сила и на обратно – те си губят качествата на топло, за разлика от летните, които са предвидени за такава работна температура. Защо да не използвате зимните гуми през лятото: -по-лошо сцепление от летните (при проведени тестове, зимните гуми се представят по-зле от летните при спиране на сух, горещ асфалт) -възможност за аквапланинг (голяма част от зимните гуми не [...]