Грижа за боята
Боята – първото нещо, което ни прави впечатление в автомобила. Разбира се, като всяко нещо и тя има нужда от поддръжка. Тук няма значение дали е металик, перла, матова или обикновена и какъв цвят е. Принципът при всички е еднакъв.
В какво се изразява грижата за боята?
-агресивни миещи препарати
Избягвайте използването на такива, без значение колко добре измиват колата. За съжаление не можем да ви препоръчаме кои да използвате и кои не, за да не правим антиреклама. При избор на препарат или автомивка, интересувайте се конкретно за него, потърсете отзиви и мнения на хора, които са го използвали вече.
-драскотина
При драскотина е необходимо да се поправи, особено ако е по-дълбока. При одраскване на слоя лак, боята под него остава незащитена и е по-склонна от избледняване и напукване. Ако драскотината е още по-дълбока и е засегнала и слоя боя, тогава има опасност от проникване на влага под нея и възникването на корозия по купето и гниене, отремонтирането на което е скъпо.
-пастиране и полиране
Ще отделим цяла статия за тези процеси, но сега ще обърнем внимание само, че е важно да се прави през определено време от професионалист. При извършване на процеса качествено се запечатват микропукнатините в слоя лак и се създава защитен слой върху него, който допълнително защитава лака и боята.
-пазене от пряка слънчева светлина и дъжд
Естествено тези метеорологични условия са вредни за лака и боята и най-добре е да се съхранява колата в гараж при наличието на такъв. Може би се чудите защо дъждът е вреден – понякога в него се съдържат вредни за боята съставки (киселинен дъжд), които влизат в реакция с боята и е „износват”.