Blog

Latest Industry News

Съвети за безопасност

Продължаваме със съветите за безопасно шофиране и предварителната подготовка и поддръжка на автомобила. Ето че зимата реши да ни изненада през април, поради тази причина ще обърнем внимание на шофирането през зимата и рисковете, които крие. Шофиране през зимата – за едни радост, за други не толкоз, но трябва да знаем, че ни плаши непознатото. Като научим повече за поведението на колата и рисковете, ще сме по-спокойни при зимното шофиране. 1. Гуми Разбира се, че трябва да са зимни и то не по-стари от 3 или най-много 5 години (в зависимост от съхраняването, експлоатацията и състоянието им). Предимствата на зимните пред летните са, че са по-меки в студено време и имат грайфер за сняг. Естествено имат по-добро сцепление от летните, дори само на сух, студен асфалт. 2. Спирачки Важно е спирачките да сработват симетрично и да няма разминаване в спирачните усилия на колелата, тъй като това може ще доведе до странично поднасяне на автомобила в някои ситуации на спиране. Това са най-важните фактори за управлението на автомобила през зимата, разбира се има и други – кормилно управление, отопление на прозорците, осветление... Да минем към поведение на водача. Разбира се има значение дали шофираме на сух асфалт, мокър, заледено, утъпкан сняг или прясно навалял такъв. Сух асфалт – на него поведението на колата е почти същото, като през лятото. При ниски температури, гумите се втвърдяват и при екстремно спиране или рязко завиване ще усетите по-лошо сцеплението от летните гуми през лятото. Мокър асфалт – имайте предвид, че повечето зимни гуми не се справят много добре с отвеждането на вода и са по-предразположени към аквапланинг. Имайте предвид, че мокрото е хлъзгаво почти колкото лед над определена скорост (не вярвате, нали? – ще се уверите в това от следващото клипче на аквапланинг). На сняг и лед вече важат съвсем други правила – там поднасянето на автомобила започва от самото начало. -карайте по-бавно от нормалната ви скорост през лятото -оставяйте по-голяма дистанция до автомобила пред вас -спирайте по-плавно и от по-далеч -старайте се да намалявате скоростта с двигателна тяга -избягвайте да натискате рязко спирачка в завои -завъртайте плавно волана -потегляйте плавно
Back to top